Esport7

Ju Jitsu: Aclariments sobre les associacions i l’assegurança

Per MARCEL DEL RIO

Hem de diferenciar primer entre associació o federació i assegurança.

Entre el gimnàs i els professors hem pres la decisió de que les dues coses siguin obligatòries per tots els practicants de jujitsu del gimnàs Esport7.

ASSEGURANÇA

Pel que fa a l’assegurança el gimnàs n’ofereix una d’econòmica que es tramita mitjançant el mateix gimnàs i serveix per estar coberts legalment i per casos molt concrets i específics.

Per tant, sempre que hi hagi alguna lesió o mal produït practicant jujitsu al gimnàs cal dir-ho primer al professor i després a la direcció del gimnàs per rebre assessorament i saber el procediment a seguir.

LLICÈNCIES

Hem de diferenciar tres llocs on estem apuntats com a practicants tots els qui fan jujitsu al gimnàs Esport7.

-ASSOCIACIO DE JUJITSU DE CATALUNYA.

-ASOCIACION ESPAÑOLA DE JUJITSU (UNJJ).

-FEDERACION ARTES MARCIALES TRADICIONALES GENDAI NIHON KOBUDO(IMAF).

Pel que fa al preu de les llicències heu de pensar que quasi totes les activitats que es realitzen són gratuïtes, que tenim un reconeixement molt ampli a nivell internacional i que es reconeix el nostre treball i finalment tots els graus o exàmens. 

En una comparativa amb altres esports o disciplines hem de dir que hem optat per les econòmiques i tenir en compte que es paga un cop l’any. Els diplomes i examens van a part.

1. ASSOCIACIO DE JUJITSU DE CATALUNYA

Tots els practicants de jujitsu a Esport7 pertanyem per defecte i sense cap cost econòmic a aquesta associació de la qual jo mateix en sóc el president i altres companys del gimnàs en tenen càrrecs.

El creador d’aquesta associació es el nostre company Ferran Garcia.

En aquesta associació hi participem tots els que fem el mateix programa i tenim com a nom que ens identifica “DOSHIN RYU” quer vol dir escola dels policies dels samurai.

En aquests moments hi participem diferents clubs de Catalunya com són:

-Sport Centre de Santpedor.

-Chisai de Santpedor.

-Escola Vedruna de Sallent (Nens).

-Gimnàs Marin de Barcelona.

-Rafusutairo de Les Borges Blanques.

-Esport7 de Manresa.

En aquests moments s’està negociant la pertinença junt amb nosaltres de tots els clubs de jujitsu de Catalunya que pertanyen a la AEJJ.

Aquesta associació és bàsicament per agermanar en un mateix programa i treballar plegats amb total independència i gratuïtament amb qui més ens interessi.

2-ASOCIACION ESPAÑOLA DE JUJITSU(AEJJ)

UNJJ

Aquesta associació és la que en el seu dia ens va projectar cap a l’estranger i ens va fer conèixer un jujitsu totalment modern.

Tots els professors que heu tingut i que estan lligats a la història del gimnàs hi han participat activament. Com a exemple ja coneixeu el famós programa gravat que va de blanc a negre on casualment hi ha el president de l’associació en aquell dia i el que ho és ara mateix.

En el seu dia es va deixar aparcada aquesta associació per que el president i director tècnic ho va deixar i la direcció següent va voler explorar les arts marcials amb més amplitud. Per tant el que va quedar d’aquell moment és la Federación Artes Marciales Tradicionales.

En aquests moments s’ha reprès amb la mateixa direcció i presidència que va quedar en el seu dia amb en Txema Domench gracies a la influència de la Organización de Jujitsu y Kobudo España.

Per tant és d’aclarir que si és pertany a la AEJJ també es pertany a la Organización abans mencionada.

Actualment, s’està realitzant una fusió dels dos programes o més ben dit una incorporació progressiva i senzilla del seu programa amb armes.

Doncs tant el gimnàs com els professors hem decidit formar part d’aquesta organització AEJJ com ja en vam formar part fa molts anys.

Val a dir que és molt econòmica i que la quantia a pagar és diferent per kyus, cinturons negres o professsors(però testimonial).

El programa és el mateix fins a primer dan tot sumant tècniques de tambo i pels demés dans els katas segurament o canviaran o pel que respecta a nosaltres s’hi afegiran nous katas.

A nivell internacional pertany a la UNJJ (United Nations of Jujitsu) que es caracteritza per que els professors no cobren per donar classe encara que sigui a l’estranger.

3. FEDERACIÓN ARTES MARCIALES TRADICIONALES GENDAI NIHON KOBUDO

IMAF

Això és una federació d’associacions a la que pertanyem ja fa molts anys i es caracteritza pel curs a cala Montjoi cada estiu.

Com ja hem dit és la herència de la antiga AEJJ que va heretar el seu secretari en José Miranda i que ha anat ampliant els seus horitzons a altres arts marcials i estils.

Concretament, treballen molt estils tradicionals de Japó i concretament d’Aiki jujitsu que seria l’origen del nostre jujitsu modern.

Aquesta federació ja fa molts anys que la paguem i sense assegurança per que sigui més econòmic.

A nivell internacional funciona amb IMAF Europe (International Martial Arts).

Treballen bastant de la mà de la Federació Catalana de Karate.

Tenen molts contactes amb escoles de jujitsu antic del Japó relacionat amb els samurai.