Esport7

El judoka Guillem Lozano aconsegueix la medalla de bronze al Campionat d’Espanya Júnior 2026

Aquest cap de setmana s’ha celebrat a Pamplona la fase final del Campionat d’Espanya de Judo en categoria Júnior (U21), on la representació de l’Esport7 i del Centre de Tecnificació de Judo del Bages i Moianès ha tornat a demostrar un alt nivell. El resultat més destacat de l’expedició ha estat per al santfruitosenc Guillem Lozano, qui ha pujat al podi estatal.

Lozano, competint en la categoria de -100 kg, ha fet una actuació excel·lent amb un balanç de tres victòries i una sola derrota. Aquest rendiment li ha permès penjar-se la medalla de bronze, consolidant-se com un dels judokes amb més projecció del país en la seva categoria de pes. Lozano ha arribat a semifinals, on ha perdut, i s’ha enfrontat en el combat pel bronze amb el  judoka que anava com a número 1 en el Rànquing de Copes Espanya. Tot i això, Lozano ha signat un excel·lent combat imposant-se en pocs segons, després d’una acció per escombrada que ha estat ippon.

A les portes de les medalles s’ha quedat Luca De Palma en la categoria de -70 kg. De Palma ha signat una competició molt exigent, disputant fins a sis combats amb un balanç de quatre victòries i dues derrotes. Finalment, la jove manresana ha obtingut una meritòria cinquena posició, aconseguint així la plaça de finalista estatal. El combat del bronze ha estat especialment cruel, ja que De Palma ha projectat a l’oponent aconseguint un Wazaari, però la rival l’ha aconseguit immobilitzar en la mateixa acció, que ha seguit al terra. 

També cal destacar la participació de Berta Domínguez, en la categoria de -63 kg, i de Dumi Croitor, en -73 kg. Tot i ser encara de categoria cadet, ambdós esportistes han competit al màxim nivell en una categoria superior, mostrant una actitud competitiva impecable i sumant una experiència clau per a la seva formació esportiva.

Amb aquests resultats, el club bagenc tanca una nova cita estatal amb presència al podi i consolida el treball de tecnificació que s’està realitzant amb els seus joves valors.

Guillem Lozano, tercer per l’esquerra